14.12.09

MiLo SuSu!

Gila! Zaman sekarang bukan takat gula, kopi, lampin pakai buang, kereta, kapal terbang, minyak masak, petrol, megi, deodoran, kain, baju, stokin, komputer, telepon, rumah, tivi, almari, sofa, buku, pensil, pen, pemadam, air mineral, air tin, sadin, biskut, lamb chop, lembu, ayam, kasut, dapur, cabai, bawang, sayur, buah, nasik, mee, bihun, mentarang (er... tau tak mentarang tu apabenda?), dan segala yang berkaitan jadi bahan jualan. Sekarang ni, punyalah maju dunia, orang pon dijualnya. Kalo dulu zaman Jahiliyah kot la dijadikan hamba sahaya. Hamba abdi neh punya la diperah2 keringat sampai tinggal tulang ngan kulit. Setakat Marjinah hamba si Kasim Baba tuh xdaklah kesian sangat sebab otak ligat. Bayangkanlah kalau hamba abdi yang selalu kena seksa buat kerja teruk dan diperkotak katikkan. Bayangkanlah...!

Tapi aku bukan nak fokus pasal isu perhambaan tapi tadi baru tengok berita pasal sindiket jual bayi kat Banting. Yang paling bengong + bangang, buyer bayi tu golongan terpelajar tuh. Pensyarah bertaraf doktor, akauntan lagi. Isk, isk, isk..... apa la nak jadik!








KaLaM DaLaM KeLaM

Owh! Tetiba idea putus....!! Zzzzzz.....

9 comments:

Mr PenyuBiru said...

diorang tak tau diorang kena tipu kut..

Mak Su said...

hah?

zizie ali said...

ada demand adalah supplier.

Pa'chik said...

baru minggu lepas ada orang nak jual budak... doribu... kat gerik...

LORD ZARA 札拉 said...

nak susu~
err~

susu badan tak nak~

=]

KAMATO said...

tu la selagi ada buyer, susah nak benteras kegiatan ni

kingbinjai said...

cian mak bapak budak tu

hayad said...

comeynye budak baju oren tu :)

ad3ck said...

Murah je kan? Aku pon nak beli lah satu. Err maksud ku stokin! ;p.