21.7.09

MiSTeRi TiKaR TeRBaNG!




Sepanjang beberapa tahun kebelakangan neh, banyak peristiwa aneh lagi mistik yang telah berlaku dan dilakukan oleh aku. Ada yang berlaku dalam sedar tapi tanpa disedari. Pernah berlaku juga di dalam keadaan luar sedar sampai aku rasa macam tak sedar diri. Walau bagaimanapon, ditemui jatuh terlantar dalam keadaan tidak sedar diri seolah - olah seperti kes bunuh diri bukan tindakan popular aku!

Apakah antara peristiwa aneh lagi mistik itu? Moh kite!
(a) Tujuan utama nak kuar beli barang. Tapi bila sampai ke tempat yg sepatutnya, buleh pulak aku lupa nak beli. Terbeli pulak benda lain.
(b) Ari tu kat MPH, maksu suruh pilih buku apa yg aku nak, dia nak blanjer. Aku xcited. Amik buku Takluk Jagat ngan CSI. Selesai bayar, lepak kedai mamak, balik rumah. Chess!! Baru perasan yg aku terpilih Takluk Jagat Bahagian II. Walhal sepatutnya aku amik Bahagian I dulu. Sampai ari neh buku tu tak terbaca lagi. Mistik sungguh!
(c) Aku terperangkap dalam lif. Walhal aku tau lif tuh dah banyak hari ada problem. Camner la aku leh pi masuk jugak..? Muskil sungguh!
(d) Tengahari tuh aku tetiba blur, tak ingat jalan nak pegi satu sekolah tinggi. Walhal pagi tuh aku baru jer pergi situ. Dan selama nih aku tak pernah tak ingat jalan ke situ. Pelik!
(e) Walopun aku tau aku tido tak cukup. Letih. Ngantuk. Tapi ntah camner aku gagah jugak drive sampaikan kete blakang hon aku. puncanya, aku 'tertutup mata' sampai terlajak ke lane sebelah. Tapi yg magiknya, lepas tuh ngantuk aku terus terbang. Fuh, mengerikan!
(f) Camner ntah ada satu hari tuh, aku konfiden sungguh yg dokumen aku memang ada kat umah. Aku selalu letak dalam drawer. Tapi cari punya cari, kompom memang tak jumpa. Aku dah panik. Sapa nak amik plak? Takkan toyon kut? Alih - alih aku jumpa kat umah abang aku yang jaraknya lebih kurang 20 km dari rumah aku. Sampai skang aku tertanya2 camner plak dokumen tu leh ada kat sana..?!
(g) Yang paling aku pelik apsal komputer aku neh tiap kali aku urgent nak guna, bleh plak dia buat hal. Itu takleh on, ini takleh off. Tp time aku buat derk ataupon intenet kong sebab aku sesaje tak bayo bil stimik, ok pulak dia. Takde meragam pon. Aku sampai naik seram sejuk memikiokannya. Mistik sungguh!


KaLaM DaLaM KeLaM
Yang paling sadis bila tak nampak imej diri sendiri di dalam cermin. Mungkin ada sesuatu yg tak kena dgn diri kita. Makanya, cermin2 kan lah muka kita selalu!

11 comments:

DaliaLiyana said...

kak dalia rase..tu bukan mistik ke..taktik ke...plastik ke...lastik ke....tu sebenarnye PENYAKIT...hehhehe...

Pa'chik said...

dah tua la tuh.... kikiki...

messyremo said...

haha..

byk la ko punye mistik~~

ati2 bwk kete~~
bahaya kot sampai bole masuk lane org lain...

ZARA 札拉 said...

huhuhu~

apakah kamu mau beli cermin deen?

aku supply..kamu mahu sayang?

^_^

deen, gua kangen sama kamu~

achik said...

errr yg (a) tu aku slalu gak terbuat.. mmg mistik sungguh!!! ekeke.. ;p

kalau ngantuk bawak2 la tido dulu weh..

DeeN said...

KaK DaLia;
Haha...agak2 penyakit tu berjangkit ke kak? ;)

Welkam! Welkam!

Pa'CHiK;
Bukan tua la pokcik, tapi matang. Muahahahahhaaaa!!

MeSSY;
Huhuk! Itulah, tetiba jer 'terpejam mate'. Ngeri! Ngeri! :(

ZaRa;
Nak, nak! Kasik cermin yg beso tuh. Hehehe...!

Tunggu ku terbang melawat kamu!!!!

aCHiK;
Mungkinkah daku terjangkit dari kamu? Hahahahahaaaa..!

Huhuk! Itulah... kene hati2 len kali.

hayad said...

tak nmpk imej sendiri kt cermin? erk! takut lak dengor...huhu

Rohaniah said...

hmmm....kualitikan tidur anda hehehe....

13may said...

ko kena mandi bunga la Deen...hehhe hehhe

Basuh Baju said...

mandi bunga? salah tu..mandi bawah jambatan..haha

DeeN said...

DaYaH;
Kalo dlm cite seram, memang menakotkanlah. Hehehe...!

Kakwe;
Cam ISO plak kan, kan, kan, ;)

aHMaY;
Mandi bunga 7 tempayan ka? Huahuahua...

BaSuHBaJu;
Sambil mandi tuh, sambil basuh baju la yer, baru multitask sket.. keskeskes!!