8.2.09

Kau MaCaM KaTuNLaH!

Satu hari di bulan puasa

"Dik, ni la encik Papan, kartunis terkenal yg kat majalah Ujang tuh." Pakcik aku dgn gentlemannya memperkenalkan seorang lelaki berkulit cerah kecil molek orangnya pd aku.
"Ooo .. ya ka. Heheheee.." Aku sengih2. Sambil sengih sambil tunduk2. Malu konon.
"Nih peminat papan neh. Selalu baca Ujang." Pakcik aku makin menambah, dgn sopan santunnya.
"Takdak la, takdak la.." Aku pura2 mengkaber. Sambil ceduk lauk.
Papan sengih2 jer. Sambil tunjuk2 ikan keli kat atas pemanggang.

Cheh! Pakcik aku neh, kok yer pun aku minat (walopun bukan kat kartun si papan saja) janganlah tak kaber line. Depan ramai2 orang yg tengah asyik bershopping makan kat gerai kami plak tuh. Glamer kartunis Papan neh bila ada yg tau dia dah jadi org kampung aku. Tp bukan semua org kenal. Cuma suku sakat yg pernah (cthnya: aku) atau sedang jadi pengikut setia Majalah Lawak Antarabangsa tu jer. Keskeskes!!



KaLaM DaLaM HaTi

Tp sejak aku tahu apa yg jadik ngan Kartunis Otai Ujang berkenaan hakmilik Majalah Ujang tuh, aku dah makin slow membeli (baca: aku mmg salute brader Ujang dr sekolah rendah lg, sebab tu bila dpt makan semeja, sembang senada ngan beliau cam mimpi plak. Hahaha!!). Pastu dgn mak aku yg makin bising suruh stop sebab dr kecik2 aku asyik ngan majalah kartun, so timing yg sangat kenalah. Tp baca tetap baca, er ... pinjam punyalah. Itu takpa, kan, kan, kan.

11 comments:

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

hehehe...

cam yg aku buat deen..tiap2 bulan adik aku mesti beli..aku sebat baca jer..telinga tak tahan mak ugut nak bakar aku nyer komik2, manga2..hahaha~

anak dara pon nak baca benda2 camni..ayat mak aku..hahaha~

pinjam takpe..tak rugi...sukun duduk dekat dengan rumah makcik aku..rambut dia memang gitew gerbang~hahaha~

mudin001 said...

pakcik kamu nak kenenkan kamu dengan dialah tu... :>

zino said...

zaman dolu dolu selalu la baca majallah katun ni.. tapi sekarang ni dah tak pekenan nak baca.. tapi kalau cerita katun kat TV tu ada la tengok..

Mak Su said...

wow!

Azhar Ahmad said...

Ahahahah, samalah saya... Lama dah tak baca majalah kartun

kingbinjai said...

oooo bila nak order nasi minyak? keskeskes

Pa'chik said...

hang makan semeja ngan ujang? kuat betui gigi hangpa naaa....

Pa'chik said...

ngikut kan kata tok mudin tu...

nanti ang jadik binik papan... ekekekke.. :P

DeeN said...

ZaRa: So, apalagi, amalkan sikap pinjam meminjam. Jimattt! Hehe..

MuDiN: Oit! Oit! Mula la tuh. Papan tuh laki orang. Jgn dok wat leceh plak! Kes, kes, kes!

PaK ZiNo: Saya plak dari dulu dan kini memang suka sgt baca majalah katun, tgk katun tuh memang hari2 lah. Tu pasal yg awet mude. Hahaha!!

MaK Su: WoWoWoWoW!!

HaR: Daku baca tetap baca. Tp selalunya pinjaman punyelah. Hehe.

KiNG: Nasik minyak? Takleh, takleh. Kolestrol tinggi tuh. Hakhakhak ... :p

PoKCiK: Biasala, tulang besi, urat dawai, gigi titanium. :p

PoKCiK LaGi: Cheh! Cheh! Ni lagi sorang. Nak suruh aku bermadu ngan bini papan ker? Dah buang tebiat? Hakhakhakahkakah!!! :B

Alex Lacey said...

seronoknyaaa la jugak dpt berkenalan ngan kartunis ni...bagi akak, mereka2 ni adalah insan berbakat...bukan senang nak buat orang ketawa dengan lukisan,tak gitu?

zizie ali said...

dah tak ada unsur-unsur keujangan dlm majalah ujang.