13.2.09

DaNDeLioN

Dulu – dulu.
Betul kata orang2 tua. Orang perempuan, waktu muda remaja, jangan gagah mengangkat benda2 berat yang tak padan patut dengan kudrat. Kalau rasa2 tak larat, tarik atau tolak, cukuplah. Kalau angkat berat sangat, bila dah kurang muda, boleh sakit belakang. Kalau nasib tak baik, boleh kena buasir. Kalau tak larat, serah saja pada kudrat lelaki. Diorang kan memang dilahirkan dengan kudrat yang lebih (sikit saja) daripada perempuan.

Sekarang.
Betul kata orang2 tua. Kalau sakit belakang selalu, maknanya tak dengar cakap orang tua. Siapa suruh waktu muda remaja gagah macam badang. Angkat sana, angkat sini. Bila dah kurang remaja, mulalah tak senang duduk. Haish!



KaLaM DaLaM HaTi

Orang tak berapa muda macam aku neh suka jawab. Nak buat macamana benda dah nak jadi. Kalau tak angkat benda2 tu semua, sapa lagi nak buat. Takkan nak suruh Pak Ngah Jackie Chan atau Abang Long Tony Jaa atau Pak Lang Jet Li yang buat? Isk!

14 comments:

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Orang tua2 cakap...

aii muda punya cakap buleh?>

MasNurin said...

Akak suka n3 ni. Ni cakap dari pengalam sendiri or org tua2?

Pa'chik said...

ko dah tua lah wehhh.... tu yang abis tulang reput... :P

khinhooi said...

tak nak tolak, tak nak tarik, tak blh angkat, pakai tali heret ler.

Alex Lacey said...

itu la...jangan main suka2 hati jer..nak angkat boleh, tapi ada caranya hehehe

Mak Su said...

patutlah maksu selalu tak larat kebelakangan ni, sebab tak dak lelaki macho masa tu nak dimintak tolong... huhuhu

kuIna Jentayutiara said...

eerrrrr akak tua dulu baru muda....

Pyanhabib said...

angkat saja, jangan banyak cakap. kalau tak boleh angkat atau angkat tak boleh, baru cakap banyak-banyak, ha! :)

zino said...

kena pegi check mana tau ada urat yg terkehel...

achik said...

dah takde orang nak tolong kan, kena la angkat sendiri.. huhu..

Water Lily said...

Ko panggil ja uncle Malik Noor..err...mana dia sekarang weh?

Kujie said...

ni mesti selalu tgok iklan susu Datuk Michelle Yeoh tu ye

hayad said...

btul-btul-btul. dah takde sape nk tlg, terpaksa la angkat sendiri..huhuh

DeeN said...

ZaRa: Bole, bole, bole! Hehehe..

KaK MaS: Hehehe .. sendiri punya. Adeh, deh, deh.

Po'CHiK: Tapi kalo ikut senioriti, ko paling tua pada aku, pokcik, kan, kan, kan hahahahaha... :p

KHiNHooi:Pakai tali sakit tangan nak heret. Hehehe...

KaKWe: Betul, betul, betul, silap strategi time tuh. Hehehe...

MaK Su: Kan, Mak Su kan, kan ..bukan salah kite kan, kan .. ;)

KaK KuINa: Erk! Jap, jap nak pikir. Er..er.. hebat tuh! Hehehe..

PaK PYaN: Er.. er.. camtu pon ok gak tuh. Strategi! ;)

PaK ZiNo: Er .. tu la. Takut gak. Hehehe ...!

aCHiK: Betul, betul, betul. Sendiri buat la ye kan, kan, kan

KaK WaTeR: Er .. malu nak pangge Uncle Malek. Hahahaha...
Ntahlah, kabarnya skang jadi cam trainer ke ape ntah utk adik yg trilaton tuh.

KaK Jie: Haha .. ske la iklan tuh. Best tgk Datuk M tuh.

DaYaH: Setujuk!! Ko memang bijak!