23.1.09

eDiSi SiaSaT

Dah beberapa hari aku menahan rasa neh. Dah nak terkucil dibuatnya. Maka sekembalinya aku dari pertapaan dalam hutan, maka cepat2 aku melepaskan hajat neh. Respon daripada 3 entri yang telah disiarkan atas bantuan Mr. Blogger membuatkan aku sedikit lalat ralat. Aku tak puas hati. Kenapa? Kenapakah? Kenapa kah entri itu telah menconteng arang ke muka aku sendiri? Perlukah aku menyaman media dan wartawan kerna membesar2kan isu ini? Er.. ok, ok, tak perlu kot!

Rupanya ramai yang terkurangfaham dengan penulisan ilmiahku ini. Kerna apa? Mungkin kerna entri yang berunsur melankolik atau berbau indie? Sedikit Supernatural? Begitu Beyoncekah? Atau terlalu Meet Uncle Husinkah? Mungkin agak berjiwa Faizal Tahir? Sampaikan ada yang kata entri ini berjiwang. Pastu ingat org yg diminat menjadi milik org. Sampaikan pelamin pun leh musnah. Ada jugak yg cepat2 mengklik nota kaki dan menutup tab blog aku. Sampaikan ada yang mengatakan aku putus cinta mahupun pasal kumbang dan kuntum? Agape? Dan sehingga menyarankan aku menjadik novelis. Bernafsu? Er.. cuma komen yg terakhir ada bau2 bacang dgn maksud aku ini. Wah! Nampaknya impian aku utk menghasilkan entri syok sendiri telah kesampaian. Sungguh syok sendiri aku rupanya. Owh, sehebat Obama. Hebat!!


Oh ya! Sempena perlantikan Barack Hussein Obama sebagai Presiden Amerika yang ke 44, aku ingin menjelaskan di sini siapa dia yang sebenarnya. Er.. bukan Barack Obama, tapi siapa manusia yg aku maksudkan di dalam soalan ramalan yg lepas. Kalolah aku buat kuiz dan hadiahnya adalah melancong ke Amareka Sarikat, memang kompom “selamat” (HaHa). Apapun bacalah petikan ini:-

~ "Sejak tahun 1995 kita bertemu hingga sekarang kita masih berkawan baik. Aku akui bahawa hang adalah sahabat yang sangat baik. Seorang yang sporting. Bertimbang rasa. Bijak. Dan segala yang positif ada pada hang (Tp mampus aku tak cakap depan hang, takut hang perasan. HaHa!) Setelah lama berkawan, pelbagai peristiwa pahit manis kita lalui bersama. Dan kita berjaya mempertahankan persahabatan ini dengan restu keluarga. Ya, sempena transisi status hang, aku telah mengambil kesempatan menghasilkan 3 entri tentang bagaimana kita bermula dan di mana kedudukan kita sekarang. Tapi malangnya ia tidak difahami dan telah disalaherti. Well, rupanya mmg betoi kata hang, aku memang suka mengonfiuskan masyarakat. Keskeskes." ~

- iNTaN -

Photobucket

SeLaMat PeNGaNTiN BaRu. MoGa iKaTaN KaLiaN BeRSiMPuLaN HiNGGa Ke SyuRGa! DaN DoaKaN aKu YaNG SeLaLu TeRTiNGGaL Di BeLaKaNG HaNG!



KaLaM DaLaM HaTi

Penafian: Sudah2lah kata aku jiwang. Menyampah aku dengo. Kalo si Intan tu dengo, mampus dia gelak kat aku sampai berguling2 kat lantai.

Psst.. esok2 kite citer pasal lain plak ek. Huhuhu...

17 comments:

ad3ck said...

Obama dan Osama? Suratan atau kebetulan? ehehehehe.

So far Obama nampak ok. tapi tak leh nak judge apa2 lagi baru beberapa hari.

eh komen ku neh berkaitan tak dgn entri ko neh????

Mak Su said...

oh.... intan tu.... ha, maksu kenal ler tu, intan. iya... selamat pengantin baru ya intan (cakap gaya amir peserta raja lawak musim ke tiga)

:p

Alex Lacey said...

eheheh...apa salahnya Deen jadi jiwang sekali sekala....kekeke

Pa'chik said...

weh... aku tau la tu pasal kawan ko nak kawen... cumenye tak tahan ngan bahasanya... rasa seperti menjolok anak tekak saja... ekekekekke....

Azhar Ahmad said...

Salam.

Hummmm, kamu punya entri memang melankolik...

Eh melankolik tu apa ya?

Teratak dah on9 semula di azharhmad.com

akirasuri said...

Ahaks! Senpai jiwang! :))

Selamat pengantin baru untuk beliau.. :D

hayad said...

apa2 pun ku nak tgk tulisan deen! kekeke

zino said...

bila ada banyak tafsiran tentang satu2 penulisan tu makna nya pembaca keliru hehe penjelasan di perlukan..

Mr PenyuBiru said...

alahai..dah kawin dah ko intan, aku baru plan nak tackle.kui3..

izinni said...

susah bila disalah ertikan ni kan .. hehehhee ... takpe2 ... hanya deen yang mengenal intan.

lain kali tulis la jiwang melankolik lagi ek ... mana tau ada kumbang sesat terus terjelepok atas errr hati .. ehehehhe

selamat untuk intan dan zauj. berbahagia hendaknya selalu.

DeeN said...

aD3CK: Dah ada Obama tu kira related gak la. :p

MaK Su: Oo Mak Su kenal eh. Ooo.. *sambil garu2 pala* ;p

KaKWe: HikHik ... kang ada yg gatal tekak plak nanti. ;)

Pa'CHiK: Aku tau la hang paham, tp saja aku nak xplain. (kaber line) :p

HaR: Yey! Yey! Kamu dah kembali! :)

JuNioR: :p :p :p - TQ bagi pihak..!

DaYaH: Huhuk, nk tgk tulisan? *Plop! Pengsan!*

PaK ZiNo: Ya, ya! Sbb itu wujudnya eDiSi SiaSaT. Hehe..

NYu: Ha! Ha! Ha! *Plop! Pengsan lagi!*

KaK HaS: Hehe.. ya, betul! Er.. len kali masih adakah? *Toing!! Buat2 pengsan!*

pak lang said...

oh elok sangatlah bagi kompius org tua macam aku noo? seronok la tu, terloncat2 dapat kenakan org.. hurm..

DeeN said...

PaK LaNG: Aiseymen, Pak Lang marah ka? jgn ar marah. Dahlah tua, nnt lagi tua. Keskeskeskes ....*cabuuuutttt*

Pa'chik said...

pesal ko buat entri tadik?
nak kena terajang jarak jauh? :P

DeeN said...

Pokcik: Sblm hang terajang aku, baek aku lari jauh2. Nanti aku bubuh balik la. Saja main semunyik2. Awat? Hang nak kena peluku ka? :p

DeeN said...

oit pokcik: Eh eh.. 'buat entri'?
Ekkekeekeeekeeee .... :B

achik said...

tu la.. ayat mu melankolik sangat.. rasa macam dah paham kawan mu yg kawen.. tp ada bunga2 jiwang kat situ.. tu yg terbabas tu.. ;p