18.1.09

aLio iNTuiTi: eDiSi FiNaLe

Notifikasi sebuah transkripsi. 2009.
Ini baru permulaan untuk aku. Dia? Dia, bakal meninggalkan jejak yang dulu. Meninggalkan aku jauh. Di daerah yang sukar bagi aku berdiri sendiri. Dia, mengintai ruang yang serba baru. Nampak asing. Tapi mungkin masa akan mengubah segalanya. Insya Allah. Mudahan dia betah di ruang yang serba mengasyikkan. Halaman yang penuh kejutan. Impian yang memberi harapan. Aku? Ingin kuluahkan sesuatu. “… Jabat tanganku. Mungkin untuk yang terakhir kali. Kita berbincang. Tentang memori di masa itu. Peluk tubuhku. Usapkan juga air mataku. Kita terharu. Seakan tiada bertemu lagi. Bersenang – senanglah kerna hari ini akan kita rindukan di hari nanti. Sebuah kisah klasik untuk masa depan. Bersenang – senanglah kerna waktu ini akan kita banggakan di hari tua. Sampai jumpa kawanku, semoga kita selalu, menjadi sebuah kisah klasik untuk masa depan…”

.

Maaf. Ini bukan belangkasuwa untuk seseorang. Tapi catatan rahsia seorang teman untuk temannya yang dikasihi. Buat sahabatnya yang lebih sedasawarsa dikenali. Dengan ucapan "Selamat Pengantin Baru. Semoga ikatan kalian hari ini bersimpulan hingga ke syurga."



KaLaM DaLaM HaTi

Owh! Dah faham maksud drama aku neh? Harap tiada sesiapa yg lost dgn entri syok sendiri aku neh. Maaf, bukan niatku. Hehe. Bukan senang utk aku nak nukilkan entri sebegini utk tatapan umum. Yalah, takut ada yg fed up membacanya. Rasa2 cam jiwang dan ntah hape2. Tp dah nama pon syok sendiri, so dgn sukahatiakulahnakbuat supaya dapat memuaskan napsu aku. Syyt.. jangan bagitau org lain tau!


*La la la la la ... entri utk menghilangkan kesedihan... la la la!!*

14 comments:

Mr PenyuBiru said...

pssttt! psstt! n3 ni jiwang ah. hik3..

hayad said...

ala, dayah ni payah sikit la nak paham jiwang2 neh.

ni kes org yg diminati kawen dgn org lain ke?

zino said...

ini kisah kekasih nya dah kawen ke atau bagaimana masih tak paham hehe

achik said...

pelamin anganku musnah ke apa ni??? ekeke.. ;p

Alex Lacey said...

aaaa...itulah....dah agak dah hehehehe....

Adry said...

Salam ziarah...

jiwang jiwang...

Adry @ http://www.adrysabry.com

Pa'chik said...

err... aku terpaksa cecepat klik kat nota kaki tu... dan tutup terus tab blog ko neh... :P

So'od said...

hoh! hang jiwang? macam tak pecayaaaaa!!

apapun, kumbang bukan sekuntum.

sekian.

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

hehehe...

ni mencari cinta apa DeeN?

cinta Agape?

hehehe~

ad3ck said...

mmg jiwang dan ntah hape2 pong ehehehheeh. deen tulis novel ar. sedap dowh bahasa ko ehehe.

Mak Su said...

hoh, gapo ni deen? memuaskan nafsu.... tak per, maksu understand :)

Sastri said...

tahniah buat sahabat yang bakal naik pelamin itu... sangat bertuah mempunyai sahabat yang begitu menyayanginya...

betul ke komen sas ni? relevan tak? ke sekadar memuaskan nafsu sas mengomen nih? isk... blur sotong sungguh... huuuu...

akirasuri said...

Ini bersi kejiwaan sungguh ni.. :))

Kujie said...

lor...drama ni ending dia gini?
apelah pengarah ni...tak best langsung..haha