30.1.09

THe CuRSe oF THe BLaCK PeaRL

Antu
Hari Khamis malam Jumaat, bukak tivitigasuku nampak sorang pakcik dgn tasbih besar ibu jari. Mata lebam2. Tangan asyik berkuntau. Kiri kanan depan belakang. Pastu mata jegil beliak. Sungguh melucukan menakutkan. Pastu ada plak sorang ustad hensem. Patutlah antu pun suka kaco. Mujur minggu depan bila buka saluran yg sama, dah takdak. Tp taktau la antu mana plak yg belakon, sapa plak yg nak kena mandrem. ustad mana plak yg nak berubat!

Pelik

Dari dulu lagi aku pelik dgn diri sendiri. Pasal apa setiap kali mengadap pelajaran, mesti lalok. Asal buka page satu jer dah start menguap. Apatah lagi bila sampai setengah page, makin aktif menguap. Kunun mengantuk yg amat. Bila tgh buat asemen tetiba jer mati akal. Pastu mata dah berair2. Kejap2 ke kiri, kejap ke depan. Mula2 tuh khusyuk berfikir cari idea. Pastu khusyuk tido! Tapi bila ngadap blog, tetiba jer cerah mata. Ada jer idea. Sibuk menaip (kununnya) sampai nyamuk gigit pun tak sedar. Eooooowww!! Kelepap!! Pelik, pelik!







KaLaM DaLaM HaTi


Pelik, pelik!
Aku dah sangaaaaap!
Panik! Panik!
Asemen lom siaaaaaaap!!


21 comments:

Mr PenyuBiru said...

bangun! bangun! siapkan asemen cepat! hehe

zino said...

cerita antu dah tamat...bila hazwan dengar muzik dia je dah mencecit lari cari perlindungan bawah ketiak abah dia hehe

kel@mbu said...

masalah pelik nih.. jnuh gak aku pikir

Pa'chik said...

puaka niyang rapik tu kacau ang ka deenkasim?

Azhar Ahmad said...

Deen, tukar cara study! Saya dulu masa dip macam tu... Lagi la gile, nak menghafal segala anatomi maknusia...

Masa degree, tuko ke cari study ektip. Buat nota sambil baca buku!

Sastri said...

haaa... atas sebab tu la, sas tutup tivi lepas tengok berita pada malam jumaat... tengok iklan dia pun dah huhuhu, inikan plak nak tengok penuh... takyah laa...

bab stadi tu, sas pun macam tu gak dulu... huhuhu...

achik said...

skang ni byk benor cite antu..

err bab2 stadi tu sama la.. oh2 baru ingat daku pun ada asemen.. ;p

Mak Su said...

maksu menyampahlah tgk cerita antu tu, tah hapa2. buat lawak jer.

sangap? ko dok kat ner? meh maksu simbah ngan air sebelidi, nak tak?

Alex Lacey said...

akak suka nengok ustad dia jer wakakakka....

akak dulu tak penah stadi hehehe...konpem takkan masuk kepala punya...akak selalu pahamkan masa lecture jer...kalau tak paham terus tanya (orang atau cikgu)...lepas tu buat nota kecit sikit, dah....nak peksa seksok bukak nota kecit tu jer....ahaks..ahaks...

DeeN said...

NYu: Ko tolong buatkan utk aku. Buleh? Hukhukhuk!

uNCLe ZiNo: HaHaHa .. bunyi jer yg terlebih seram, pelakon kelakar.

KeL@MBu: Pelikkan? Camner nak settle agaknyer kan H kan, kan ... ekekekee...

PoKCiK: Oit, apo kasim2? Kasim baba kah? :p
*siku pala lutut pokcik sampai retak menanti belah* keskeskes

HaR: Kamu punya idea selalu bergeliga. Thanks, bro!

SaS: HaHa .. lepas nih kalo ade cite antu lagi, sila tonton tanpa mendengar bekgroun music. Hahaha..

aCHiK: sekarang musim antu gile glamer.
pi, pi buat esemen cepat. Er.. tolong buat utk daku sekali ek? ;)

MaK Su: Bak kata pepatah, tak kenal maka tak cinta. agaknya Mak Su lom berkenal mesra ngan antu2 tu lagi kut? * er.. larikk. Sambil berlari2 gara2 dikejo Mak Su yg mahu menyimbah air kat aku*

KaKWe: Ust. ensem. Wahh, gitu!
Takpe la kire ekselen tuh, skang Kakwe dah jadik tenaga pengajar dah. :)

izinni said...

ohhh cara saya study ... mesti pasang lagu. ehhehee ... insyaAllah tak ngantuk. gerenti nyanyi sama .. hehehehehe

sampai sekarang gitu. sambil buat kerja ketuk keyboard, sambil layan lagu ...

Tyra said...

tok dalik dgn boh miah... lawakla teramat sangat. ntah pape je citer tuh.. :D

selamat membuat esaimen. kalau xnk ngntuk, xyah wat esaimen. hikhikhik..

akirasuri said...

Hap hap! kalau ngantuk sila minum kopi! :D

Pa'chik said...

aku tau la ang sedih takle tengok tok dalik dah lepas nih... kot ye pun... pedet laaaa!!!!!!!!!

Kujie said...

petua tak nak bagi menguap senang je......... tido!

hehehe

kingbinjai said...

apa yang belum siap?

saudagar gaRAM.. said...

lama siot gua tak tengok tibi..

hmmm...bila last ya gua membaca buku..




dua dua pon gua tak ingat.

DeeN said...

KaK HaS: Haha, nampaknya kita serupaaaaaa...!! (er .. tp selalunya banyak nyanyi dr wat keje.. haha)

TYRa: Haha .. cite tu ai tgk sambil gelak2 jer. Tak kuasa nak takut2 keskeskes ..
Kamu gune teori malasherztbergh ek..? Hehehe..

JuNioR: Kadang2 kalo ngantuk tahap gaban, makan serbuk kopi pun tak jalan. hiihihi..

Pa'CHiK: Chesss! Chess!! Tendang betis kering pokcik. dang! dang! Nanti la aku pedeeeettttt!!

KaK Jie: Hahahaaa.. ini lagi kelasss punyer teori!

KiNG: esemen la king! Huhuk!

DeeN said...

GaRaM: Habih! Apa yg lu ingat?? Hahaha!!

payarumput21 said...

Salam Deen..

Kalau dah dapat "ubatnya".. jangan lupa pass kat akak yea..

Assignment ni pun tak siap.. ngantok.. layan blog.. mata cerah.. tahlaaa..

bluehope said...

Yg BlueHope pelik ni apa lak kaitan citer ngantuk2 ngan budak2 rambut tah ape2 tuh???