14.1.09

aLio iNTuiTi: eDiSi ePiLoG

Suatu waktu dulu. 1995.
Dia, menyapa dengan sinis. Aku, membalas rasa tidak puas hati. Isu, hanya picisan. Natijahnya, krisis dalaman. Durasi, hanya Tuhan Yang Maha Mengetahui.

Setahun kemudian. 1996.
Natijah, masih serupa. Isu, ianya berpunca dari salah faham. Aku, masih kurang kemesraan. Dia, sekadar memandang dari kejauhan.

Musim baru bermula. 1997.
Mungkin itu satu permulaan. Kami berada di ruangan yang sama. Isu? Mungkin satu kebodohan yang kurang matang. Biarkan waktu ini mengajar kami erti toleransi.

1998. Bak biduk berlalu, kiambang bertaut.
Rupanya ikatan itu bak sebiji epal hijau yang dikatakan masam, rupanya sedap. Bagai cili yang hakikatnya pedas, namun menyelerakan. Alhamdulillah, permulaan yang mematangkan. Dan menyenangkan.

Sambung esok, lusa, atau tulat?



KaLaM DaLaM HaTi

Er… izinkan aku mengelamun barang seketika. Barang yang lepas andai dikenang, membuat diri awet mude. Sweet gitu. Keskeskes.

12 comments:

Sastri said...

ntah nape teringat tajuk lagu lamunan terhenti... tapi melodi lagu tu tak ingat plak... huhuhu...

Mak Su said...

oh, bagus ya mengelamun :)

MasNurin said...

Jangan mengelamun nanti cepat tua, ngelamun sekit2 jer tak per.Heheh

Tyra said...

bila sy mengelamun, dapt hilangkan rasa ngantuk kat kelas... :D

Alex Lacey said...

hmmmm...mesti best sambungannya kan?

achik said...

ehem ehem.. nape aku duk bayangkan sesuatu yg romatica de amor ek.. ekekeke.. ;p

zino said...

bagaimana tahun 2009?

ad3ck said...

boleh tak jgn membuatkan pembaca tertanya-tanya??

~wAniE~ said...

mengelamun la anda selagi boleh..

cepat sikit sambung citer tu..
x sabo nie..
huhu

izinni said...

ala-ala rock kapak je ni. hehhehe

JHaZKiTaRo said...

salam dari bumi Dublin, Ireland.. saje2 lompat2 blog. :)

payarumput21 said...

Salam Deen..

Hmmmm.. mengelamun..?? asal masih berpijak dibumi nyata..

:)