30.12.08

LaSKaR PeLaNGi




Mimpi adalah kunci
Untuk kita menaklukkan dunia
Berlarilah, tanpa lelah
Sampai engkau meraihnya
Laskar pelangi
Takkan terikat waktu
Bebaskan mimpimu di angkasa
Warnai bintang di jiwa

Menarilah dan terus tertawa
Walau dunia tak seindah surga
Bersyukurlah pada yang kuasa
Cinta kita di dunia
Selamanya
Cinta kepada hidup
Memberikan senyuman abadi
Walau hidup kadang tak adil
Tapi cinta lengkapi kita

KaLaM DaLaM HaTi

Photobucket



15 comments:

Pa'chik said...

oit oit... bape lama nak duk kampung weh?

kel@mbu said...

tah bile muvi ni nak mai m'sia.. jnuh aku tunggu..

Water Lily said...

Sangat puitis lirik lagu ini.

Suka!

DeeN said...

Pa'CHiK: Lame gak kot. Ntah2 sampai berkubur kat sinilah kot. Hang nak juai tanah kat sg padang tu kat aku ka, CHiK? Ka ada projek baekk punyer nak bg kat aku... Heheheeeee....

KeL@M: Sama le dgn aku. Sampai termimpi2lah aku nk nengok muvi neh. Hahaaa...

KaK W.LiLY: Memang pun. Dan paling dekat dengan jiwa. Buat berkobar2 semangat. :]

Pa'chik said...

mana nak juai... tanah tu tak setel lagi pun...

ari tu pi umah che'gu ang... anak bungsu dia... hehehe... besaq tak ingat tuh...

ingat nanti nak pi sana... ada pojek ngan kejen aku.. hahah... tak tau jadik tidak nih...

Pa'chik said...

tunggu abis skola eh? mintak la ngajar terus kat unimap tu ke... [abis serata negeri kampus unimap nih... lawak sungguh... ekekeke...] sorri nnnaaaa kutuk sket... ekekek...

DeeN said...

Pa'chik: Insya Allah, tggu abis skola la dulu. Kang org ingat aku budak bwh umo mintak keje. Ekkeekekee..

Anak dia yg pi Jepun tu ker? Oit, ari tuh ada jumpo mokcik hg, borak panjang gak ler, walhal kat umah org sakit [dah kembali ke rahmatullah]. Huhukk..

unimap tuh kan ikut telunjuk sahidang [dulu la, skang tak tau la plak]. Tu pasal yg berselerak lagu tuh. [sila, silakan kutuk] Heheheeee...

payarumput21 said...

Salam Deen..

Hmmm.. penuh dengan kata2 yang simbolik..

apa2 pun.. makasih singgah blok akak yang tah apa2 tu.. and salam kenal gak..

and.. sekolah baik2 na.. :-)

kingbinjai said...

ooo tak balik dari kg lagi...

Pa'chik said...

anak bungsu laa.. skola lagi...

Pa'chik said...

err.. bab budak bawah umo tuh... hahaha... koya muda ko nih... ekekek...

Alex Lacey said...

ish...k.we suka arnab(?) yg dok menari tuh hehehhe

zino said...

bercuti kat kampong ke?... salam tahun baru..

Mak Su said...

lalalalala

weeewwwiitttt!

akirasuri said...

Senpai tengah berjiwangan ek?
Hahak!

*larikkk!