25.12.08

SeSeKaLi

Apa yang buat kamu, kamu dan kamu bangga menjadi seorang wanita / perempuan / gadis? Kerjaya? Paras rupa? Harta benda? Baka? Atau ada sebab musabab lain yg munasabah? Aku tak mintak utk dijawab secara panjang lebar. Cukup sekadar point pendek tapi padat [short but percise] . Bernaskan? Oh ya! Kamu, kamu dan kamu yg lelaki, jangan prejudis. Entri ini bukan bersifat diskriminasi gender. Kalau kamu, kamu dan kamu rasa ada luahan yg ingin dilontarkan sebagai pesanan / nasihat / sindiran / kutukan kepada golongan hawa, aku ingatkan ... di sinilah tempatnya. Aku takkan jadikannya sebagai polemik mahupun perbahasan di parlimen. Oh ya, satu lagi. Diingatkan ini bukan tag!

KaLaM DaLaM HaTi

Ekcelikan, niat asal aku bukan nak tulis entri yg kat atas tuh. Tp asalnya aku nak kongsi kebanggaan aku pada beberapa tokoh wanita Islam Malaysia yg sudah setaraf jawatannya dengan kaum lelaki. Misalnya: Timbalan Ketua Polis Pahang [SAC I Dato' Robiah Abd Ghani], Ketua Trafik Pasukan [SAC II Dato' Nooryah Md Anvar], Timbalan Ketua Polis Melaka [SAC II Zaleha Abdul Rahman], etc. Itu baru dalam bidang keselamatan. Yg lain2 aku tak berapa teruja sangat tp sumbangan mereka tetap hebat. Thumbs up dari aku. Dan memang benarlah lelaki dan wanita adalah saling melengkapi bukan pengganti!

8 comments:

Pa'chik said...

errr... aaa... hari tu kan... ada tiga orang tuh... errr... nanti la cerita... ekekeke....

zino said...

deen
boleh la jadikan contoh utk menempa kejayaan sama atau lebih hebat nanti..

LadyTiz said...

kekuatan emosi. hahaha...

*tang ni ja laki2 kureng sikit dr pempuan*

e.i.s.r.a.a said...

salam nak tahun baru.
nak tumpang batuk sekejap eh. nak lepaskan kuman. uhuk huk huk. =)
bangga woo jadi wanita. lebih2 lagi yang boleh beranak. silalah setuju!

Anonymous said...

Domestic Engineer mcm kak jie ni tak nak tulis ke?


ehh....hari ini hari wanita kah?

selamat hujung minggu dah hujung tahun...kitar semula azam ?

blackpurple @ jowopinter said...

Kak Pidah kau tak sebut. He he he!

DeeN said...

Pa'chik: HeHeHe ... mendenyer..

Pak Zino: Insya Allah!

Tirah: HaHaa .. betul, betul, betul.

Eis: Ya, ya! Itupun sangat betul. Hehee..

K. Jie: Eh, bukan hari wanita. Saja jer. Heheee..

Purp: Er..er.. ntahlah. Hahaa..

payarumput21 said...

Hmmm.. bangga jadi wanita??? sbb mak saya pun wanita.. mak anda.. anda.. and anda2 semua2 kat luar sana tu pun wanita..

rasanya dah good enough reason untuk bangga jadi wanita.. :-)

tak ke gitu deen???