23.12.08

JaLaN-JaLaN, CaRi PaSaL


Sedara/i,

Pernah rasa gatal bila kulit diselaputi parasit yg tetiba muncul tanpa diseru? Pernah rasa perit bila jenuh menggaru tapi masih tak hilang2 gatalnya? Pernah rasa jaki bila orang lain berkulit mulus sedangkan kulit anda berkerak bagai? Usah gusar. Usah gentar. Banyak jalan penyelesaiannya.
Misalnya ...
Lokasi: Pusat Rekreasi Air Panas Ulu Lenggong, Baling, Kedah. Tarikh: 19.12.08. Masa: 9.30pm - 00.00am. Kekuatan: 28 orang [17 dewasa; 11 kanak2]. Budget: RM 50.00 [jgn ikut budget aku, sebab time tuh kezen aku buat magik, tu pasal murah]



Harga Masuk: RM 4 [dewasa] & RM 2 [kanak2]. Oye...

Kalo korang rasa nak hilangkan kudis, gatal2 termasuklah kulit korang, aku suggestkan kolam nombor satu [1] neh. Dijamin 'selamat'. Er...

Tapi kalo nak yang sedang2 saja, eloklah bersantai kat sini jer, kolam nombor dua [2]. Sambil selam2, sambil rendam2, sambil sembang2 dan juga sambil makan2. Juga dijamin selamat. Dun wori, be hepi. Hei...
.
..
...
KaLaM DaLaM HaTi
Bila tengok orang buat kuiz bagai, aku pon teringin gak nak anjur sama. Cuma hadiahnya aku lom fikirkan lagi. Dan syarat penyertaan belum disahkan lagi. Haha. Tapi kalo korang pernah amik ilmu alam dan dapat A, mesti korang tau itu gunung apa? Terletak kat mana? Oh ya! Nak hint? Haish. Kata ilmu alam dapat A.
Apa kessss....!

15 comments:

pa'chik said...

ooowww... hang ni gatai naa? ekekekek...

Ainin Naufal said...

* oi, sapa yang kena kurap tuh? wakakakak

* gunung apa nih? sori le makcik tak amik ilmu alam. makcik amik ilmu alam ghaib jer. ahakz!

Mak Su said...

boleh hilangkan kulit gaks? hervatnyer.

jawapan: gunung jerai (betoi tak?)

mudin001 said...

hang ni gatai nak kawin ni...

Gunung Jerai lah tu... kan?

Pa'chik said...

tu bukan gunung ararat ke?

ekekeke...

gambaq gunung jerai pun hang amek naa.... ekekek...

DrSam said...

dah lama tak beremdam kat kola air panas ni. teruja...

kel@mbu said...

kalu msuk kolam 1 tu confirm jd dging rebus.. letak jari pn dh menjerit..

MasNurin said...

Saya dah pernah p dua kali. Sekali akhir 2006 dan sekali lagi bulan 4 hari tu. tempat tu makin malam makin ramai orang. Saya pernah tido kat chalet dia..not bad lah.

Alex Lacey said...

hmmmm...boleh masuk agenda ni kekekke

DeeN said...

Pa'CHiK: Chesss!! HaHaHa...

KaK aiNiN: Kurap? HaHaHaHa..yg pasti bukan saya.
Er.. gunung...er..gunung ... hehe..

MaK Su: Utk kolam first la. Tak nak cube ke Mak Su? HaHaHaHa..
Hihi .. utk jawapan itu.

ToK MuDiN: HaHaHa .. tidakkk! Er ... bukan tidak utk tak nak kawen. Tp yg pasal gatal tuh. Hahahaha... :p

Pa'CHiK: Er.. gunung yg bahtera Nabi Nuh AS terdampar tuh ker? Aku pernah terbaca kisah kununnya, pendaki2 yg berjaya daki gunung tuh dan amik gambonya, bila balik mati dgn tragis. Iye ker, chik? Huhu..

HaHaHa .. gambo tuh ada nilai sentimental tau.

DR SaM: Oleh itu, jgn lupa berkunjung ke sana. Hihi..

KeL@M: HaHaHa .. betul, betul, betul. Pedih wooo ...

MaS: Oh iye? Best gak yer tgk chalet dia. Tp ramai sangat orang. Huhu..

KaK We: HaHaHa .. apalagi, jalan2, cari pasal ler kat sana, Kak.

Pa'chik said...

mana la aku tau... tak penah sampai lagi gunung ararat tuh... ekekek...

kakLuna said...

ni bkn gunung...ni org kampung aku panggei mountain..ha ha


p/s aku blajaq alam dan manusia :P

DeeN said...

Pa'CHiK: HaHaHa ... laa penat aku tanya. Ingatkan dah sampai ke Ararat tuh. :p

KaK LuNa: Wah. Teruja sungguh. HaHaHa .. loghat mana mountain tuh. Hihihi..

achik said...

daku dapat B je ilmu alam.. huhuhu.. ;p

Kujie said...

huhuhu.... sapa le otak bijak leh bg nama Gunung tu.... seciput je nmpk dah kenai

erk..gunung everest!

cepat bagi hadiah..