13.12.08

aBaDiNYa SeBuaH aZaM

3M
Mulai Dengan Diri Sendiri
Mulai Dengan Hal Yang Kecil
Mulai Saat Ini

3 perkara yang disarankan oleh Aa Gym bagaimana untuk berubah menjadi individu Muslim yang terbaik. Apa kata kamu, kamu dan kamu?


KaLaM DaLaM HaTi

Setiap kali menjelang tahun baru, mesti ada saja azam yang berubah. Takpun, akan diperbaharui kerna azam tahun lepas tak juga2 lepas. Misalnya azam untuk menjadi manusia yang lebih baik dari tahun2 lepas. Berjaya? Hmm... ntahlah. Aku punya azam asyik postpon jek. Sebab tu tahun ni aku belum set lagi apa2 azam. Isk, alasan kan..?

17 comments:

mudin001 said...

Nasib baik aku tak pernah ada azam. Tak payah nak fikir-fikir azam baru, kan?

:D

Mr PenyuBiru said...

apa ada pada azam jika kita tak pernah azan kat surau atau masjid.hehe..

artsoul said...

azam aku tk penah menjadi pun..

salam kenal..

zino said...

kenapa perlu tunggu tahun baru nak berazam.. tapi zino ada sorang kawan sepanjang masa berazam.. sebab nama dia azam hehe..

Tyra said...

alamak.. tahun baru dah dekat.. azam tahun ni banyak x berusik dan berhabuk.. adehlaa.. :| huhu...

akirasuri said...

Saya pun ada azam taun baru! ni doktor dekat rumah sakit punya cadangan! =))

Mak Su said...

maksu berazam utk berazam...oops!

Pa'chik said...

dulu ada penulis lirik, azam dungun... mana pegi tah sekarang...

Alex Lacey said...

Ada anak sedara nama Azam....hmmm...ada kena mengena ker? hehehe

zino said...

sila kirim alamat segera ke zino2020@gmail.com utk menuntut hadiah

tahniah dari pihak penaja..

izinni said...

azam? apa itu azam? heheheh

tak pernah berazam ... cuma melalui hari demi hari satu persatu dengan harapan berbuat yang terbaik untuk diri sendiri, keluarga dan sahabat2.

DeeN said...

ToK MuDiN;
HeHe .. itu jalan yang paling selamat.

PeNYu;
Erk! Boleh pulak lagu tuh. HaHaHa..

aRT;
Teruskan lagi berazam sampai jadik. HeHeHe..
Terima kasih kerna berkunjung. Datang lagi yer..

PaK ZiNo;
Er..encik Azam memang sepanjang tahun takkan lupa berazam. HeHe...

TReX;
HaHa.. sama la dengan. Dah naik sawang pun azam daku neh.

JuNioRiTaKuS;
Ye ker, apa dia bagitau. Nak juga tahu.. hehe..

DeeN said...

Mak Su;
Fuyooo.. banyaknya azam MaK Su. HeHeHe..

Pa'CHiK;
Huh! Musti dia dah balik Ganu tuh. :p

KaK We;
Anak sedare pun anak sedare ler. Er.. anak sedare Kak We tu umo bape? Hihi..

PaK ZiNo;
Alhamdulillah. Terima kasih bebanyak. Dapat gak merasa result PTK. Hehe..
Oh Ya, alamat dah diemailkan. :]

KaK HaS;
Er..er.. azam ialah .. er .. ialah .. er..

Wah, itu azam yg sangat syahdu didengar. Bertuah family akak neh. [Sungguh, tak tipu punyer]

ad3ck said...

sekadar nak kongsi, hari ini lebih baik dari semalam boleh juga membawa maksud tahun ini lebih baik dari tahun lepas. Kerna perjalanan ke arah kebaikan sesetghnya memerlukan perancangan dan pengorbanan masa.

;)

izinni said...

psssttttt deen .. kekekeke

junioritas kamu tu azam dia tahun depan adalah mencari boifren untuk dijadikan zauj! puan/cik doktor suruh! hahahahahah

*larrrikkkkkkk*

DeeN said...

D3ck;
Betul, betul, betul..
Err... ko ok ke, D3ck?
Hehehe....

KaK HaS;
HaHaHa..
Tu la, baru tahu..
Mudahan berjaya.
;]

Azzam Supardi said...

Azzam?