25.2.09

BeRiTa CaCaMaRBa

Bila bini jadi 'jantan', napsu bertuhan Syaitan
Selalunya masyarakat lebih biasa mendengar kes suami mendera isteri dan juga melakukan jenayah domestik di dalam rumahtangga. Walau bagaimanapun, masih ada lagi kes terpinggir yang perlu dijadikan iktibar untuk surirumah di luar sana. Seperti kata pepatah bila bini jadi bikmama, suami melopong dan merana. Bikmama melapurkan dari buletin tigasuku!


Antara pelawaan dan keinginan
Masyarakat Melayu mempunyai adat dan nilai estetika yang tinggi. Budi bahasa menjadi titiktolak kepada budaya masyarakat yang digalas dari turun temurun. Misalannya, tetamu tidak molek masuk ke rumah tuan rumah selagi tidak dijemput. Orang Melayu juga meletakkan tanggapan masyarakat sebagai prioriti sebelum mengambil sebarang keputusan meskipun hatinya sangat membuak-buak untuk menerimanya. Bak kata pepatah, resmi katak tetap melompat walaupun sudah diajar berjalan. Brahim, mutro fulus, tibitigasukun.


Diva Popular
Menjadi terkenal adalah lebih signifikan kepada golongan selebriti tanahair. Boleh dikatakan persepsi terhadap terma popular adalah berbeza bagi setiap individu yang berkecimpung di dalam dunia seni. Misalnya artis2 yang sinonim dengan jolokan raja sms, raja lawak, ratu airmata, dan juga diva kontroversi. Tapi apa yang nak dihairankan, pantang bersara sebelum mencipta nama, takkan berundur, jika tiada gosip tersohor. Memek dari gusip2 dekatdiati!



KaLaM DaLaM HaTi

Hapuskan kontroversi, tingkatkan prestasi. Menjunjung intergriti.
Keskeskeskeskes!!

11 comments:

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Yeah!

Menjunjung integriti!

=)

zwitterion said...

:)
jangan buat gusip liar!...hehe

kuIna Jentayutiara said...

nak dok diam2.. memerhati!

ad3ck said...

malas nak baca media penipu! ;p.

Pa'chik said...

err.. kata diba popular kena pukoi ngan somi... :P

achik said...

kalau xde gosip, camne nak fofular kan.. ;)

Mak Su said...

shapa ? shapa ?

izinni said...

errrrr .... *blur* :P

DeeN said...

ZaRa: Aku tau ko org bpr. Ekekekeee...!!

ZWiTT: Er.. wild wild west ker? Hehehehee..!!

KaK KuINa: Kita tggu dan lihat no kak.. hihihi..!!

aD3CK: Ahak! Aku ingat ko pembaca setia Mangga! Hehehee...!!

Pa'CHiK: La, ya ka? Bila? Kat mana? *sambil goncang2 tangan cam mami jarum*
Muahahahahaaa..!!

aCHiK: Betul, betul, betul. Kalo takde gusip, xde la Melodi. Wakaka!

MaK Su: Tu la, depa tu la Mak Su. Hehehe..!!

KaK HaS: Kak, ni blur betul2 ke, blur ada makna neh? Keskeskeskes!!

izinni said...

errr blur sungguh2. dah lama sungguh tak baca suratkhabar mainstream ni ... online idak, beli pun idak. hehehhee ...
rasa sungguh 'outdated' gitu. ekekekke

Kujie said...

owhh...sini ada aktiviti ' pertukaran maklumat' ye